Przed podaniem kwasu na skórę poddawaną zabiegowi nakładany jest preparat ze znieczuleniem w postaci kremu.
Kwas hialuronowy ma postać krystalicznego,  plastycznego żelu, który po wprowadzeniu do skóry wypełnia tkankę i poprzez wiązanie wody powiększa objętość danej okolicy, wygładzając zmarszczki lub modelując kontur.
Preparaty podawane są cienkimi igłami lub kaniulami, co zmniejsza doznania bólowe.

zmarszczki

• promieniste zmarszczki wokół ust
  • kurze łapki
    • ciąża i karmienie piersią
    • ostre i przewlekłe stany zapalne w miejscu wykonywania zabiegu np. (opryszczka, trądzik)
    • choroby o podłożu autoimmunologicznym zwłaszcza w fazie zaostrzenia takie jak: choroby tkanki łacznej, choroba Hashimoto, autoimmunologiczne zapalenia naczyń, wątroby, cukrzyca
    • występowanie objawów infekcji ogólnej w dniu wykonywania zabiegu np. przewlekłych stanów zapalnych zębów, zatok, opryszczki
    • tendencja do powstawania przyrosłych blizn
    • zaburzenia w krzepnięciu krwi
    • stosowanie leków rozrzedzających krew
    • choroby nowotworowe
    • alergia lub nadwrażliwość na składniki znajdujące się w preparacie

Przed zabiegiem należy umówić się na konsultację z lekarzem, który ustali plan postępowania – wykluczy przeciwwskazania, wybierze  jaki  preparat będzie odpowiedni do danej dolegliwości oraz ustali, jak często zabieg powinien zostać powtórzony.

Po poddaniu się zabiegowi  skóra jest odżywiona i nawilżona, co powoduje jej regenerację i zdrowszy wygląd.