Skuteczna metoda likwidowania zmarszczek. Niewielka ilość preparatu wprowadzanego umiejętnie w okolice zmarszczek mimicznych powoduje funkcjonalne odnerwienie okolicy, nie uszkadzając przy tym nerwów. Jest to miejscowa, przejściowa relaksacja mięśni.

Efekt zabiegu pojawia się po kilku dniach (3-5 dni), a pożądany efekt końcowy – po ok. 10 dniach. Efekt terapeutyczny toksyny botulinowej z czasem zanika. Jest to proces indywidualny i trwa od 3 do 6 miesięcy. W tym czasie skóra „odpoczywa” od skurczów, co pozwala na wygładzenie zmarszczek i przynosi efekt odmłodzenia twarzy.

• zmarszczki poprzeczne na czole
  • zmarszczki mimiczne wokół oczu („kurze łapki”)
  • zmarszczki między brwiami („lwia zmarszczka”)
  • zmarszczki palacza
  • zmarszczki nosa
  • ciąża i karmienie piersią
  • zmiany skórne
  • stany zapalne skóry w miejscu podania preparatu
  • choroby układu sercowo-naczyniowego
  • stosowanie leków przeciwbólowych, przeciwgorączkowych, antybiotyków aminoglikozydowych
  • zażywanie leków regulujących akcję serca, np. chinidyna
  • zaburzenia krzepnięcia, stosowanie leków przeciwkrzepliwych
  • przewlekłe choroby autoimmunologiczne
  • choroby płytki mięśniowo-nerwowej (miastenia gravis, zespół Lamberta Eatona)
  • choroby układu nerwowego np. choroba Alzheimera, stwardnienie rozsiane, choroba Parkinsona, padaczka
  • nadwrażliwość na toksynę botulinową
  • uczulenie na albuminę ludzką

Osoby przyjmujące witaminę E, suplementy witaminowe, zioła typu dziurawiec oraz leki przeciwzapalne powinny zaprzestać ich zażywania na dziesięć dni przed planowanym zabiegiem botoksem z powodu ryzyka wystąpienia efektów niepożądanych, w tym z obniżeniem efektywności zabiegu.

Nie można spożywać alkoholu przed i po zabiegu.

Zabieg polega na domięśniowym podaniu toksyny botulinowej za pomocą cienkiej igły.

Ilość preparatu do uzyskania satysfakcjonujących efektów jest indywidualna dla każdego pacjenta i zależy od mięśnia i grubości skóry. Zabieg trwa ok. 15- 25 minut. Możliwe jest wcześniejsze znieczulenie za pomocą kremu. Bezpośrednio po zabiegu pacjent będzie mógł wrócić do codziennych zajęć. Zabieg wstrzykiwania toksyny botulinowej nie powinien być przeprowadzany częściej niż raz na 3 miesiące, zaleca się odstępy 4 do 6 miesięcy.

• należy unikać sauny i solarium oraz ekspozycji na słonecznej przez okres 2 tygodni od wykonania zabiegu
  • należy stosować krem z filtrem 50+ w miejscu wykonywania zabiegu przez okres 2 tygodni
  • nie masować miejsca wkłucia igły
  • może wystąpić zaczerwienienie skóry lub drobne siniaki