Epidemiczne zapalenie spojówki i rogówki

Epidemiczne zapalenie spojówki i rogówki to choroba wysoce zakaźna, rozprzestrzenia się przez kontakt z osobą zarażoną. Występuje zwłaszcza w miesiącach wiosennych i jesiennych, a źródłem zakażenia są łzy i wydzielina spojówkowa osób chorych.

Objawy:

• łzawienie
  • swędzenie i pieczenie oczu
  • uczucie ciała obcego
  •  zamglone widzenie z powodu nacieków w rogówce
  •  obrzęk spojówek
  •  światłowstręt

Często powyższym objawom towarzyszy infekcja górnych dróg oddechowych.

Leczenie i zapobieganie
Epidemiczne zapalenie spojówek leczy się objawowo. Objawy najczęściej ustępują po kilku tygodniach, ale czasami pogorszenie widzenia może utrzymywać się bardzo długo. Dolegliwości początkowo dotyczą jednego oka, w drugim pojawiają się po 8 – 10 dniach.
Aby zapobiegać chorobie, należy przede wszystkim unikać kontaktu z osobą chorą. Oprócz tego wskazane jest unikanie dotykanie oczu palcami. W przypadku zakażenia, należy pamiętać o wydzielinie, która pojawia się w oku i dbać o to, aby się nie rozprzestrzeniała. Ważne jest, aby dokładnie zmywać wydzielinę używając płatków kosmetycznych lub ręczników papierowych oraz pamiętać o częstym myciu rąk, unikaniu przedmiotów wspólnego użytku, noszeniu okularów zamiast soczewek kontaktowych.

Usługi, które mogą Ci pomóc

Konsultacja okulistyczna