Dieta zdrowa dla oczu

Głównymi takimi składnikami są witamina A, C, E, selen, cynk, miedź. Odpowiednia dieta może zapobiegać podrażnieniom, zaczerwienieniom oraz suchości oczu, a nawet nieznacznie polepszyć wzrok.

Dieta dla oczu
Witaminy:

  •  A (beta-karoten) – marchew, warzywa ciemno-liściaste, pomidory, brzoskwinie
  • C – natka pietruszki, warzywa kapustne, papryka, czarne porzeczki, truskawki, kiwi, cytrusy
  •  E – oleje roślinne (głównie słonecznikowy), pestki słonecznika, dyni, orzechy, sezam

Antocyjany – borówki, czarne jagody, aronia, wiśnie, żurawiny, truskawki, owoce czarnego bzu

Składniki mineralne:

  •  Cynk – ryby, jaja, pieczywo pełnoziarniste
  • Miedź – owoce morza, orzechy, awokado
  • Mangan – orzechy, ciemne pieczywo, fasola, groch, czarne jagody
  • Selen – ryby morskie, owoce morza, orzechy, kiełki pszenicy, czosnek, cebula
Dowiedz się więcej

Usługi które mogą Ci pomóc

Dowiedz się więcej

Powiązane problemy

[ESC] lub